Yoga Nidra

Yoga Nidra är en underbar guidad djupavslappning där du får möjlighet att släppa fysiska, mentala och emotionella spänningar. 

Modern forskning har kunnat påvisa att Yoga Nidra bland annat kan motverka stress, minska ångest, sänka blodtryck, ge återhämtning, ökad koncentration och minskad smärta.

Under Yoga Nidra ligger du ner på en mjuk yogamatta, blundar och bara lyssnar till mina instruktioner. Yoga Nidra passar alla oavsett ålder och kön, och du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av meditation eller avslappning. Det går inte att göra fel! Det går bra att utöva Yoga Nidra (och du får positiva effekter) även om du har svårt att koppla av eller om du blir trött och somnar.

Vi börjar varje lektion med några sittande, mjuka rörelser för att landa i rummet och i våra kroppar.

Yoga Nidras hälsofördelar

Avslappningstekniken balanserar de två delarna av ditt nervsystem: det sympatiska och det parasympatiska. Detta anpassar i sin tur aktiviteten mellan dina hjärnhalvor. Modern forskning har kunnat påvisa att utövning av Yoga Nidra bland annat kan:

  • motverka stress
  • minska ångest
  • sänka blodtryck
  • sänka kolesterolhalt
  • hjälpa celler att regenerera och repareras
  • motverka sömnlöshet
  • ge återhämtning, avslappning och vila
  • ge bättre välmående
  • skapa trygghet och bättre självkänsla
  • få dig att släppa både fysiska och mentala spänningar
  • ge energi
  • skapa en bättre balans i kropp och själ
  • ge ökad koncentration och fokus
  • minska smärta
  • ge immunförsvaret en boost

Var och när?

Jag håller lektioner i Yoga Nidra på mysiga Frirum i Sandviken (där du också bokar din plats), tisdagar kl 19.00 från och med den 1 september 2020.

Har du frågor är du förstås välkommen att höra av dig!